poniedziałek, 5 marca 2012

Kokosowe marzenie ;)

Tym razem to nie będzie mydło ani inny kosmetyk o zapachu kokosa ;) Zapraszam Was na szybkie ciasto, które zdążycie zrobić nawet przed pracą. Przepis znalazłam dawno temu gdzieś w sieci. Nie potrzebujemy zbyt skomplikowanych składników, większość z nich na pewno macie w swoich lodówkach i szafkach. Jeżeli mamy własny sprawdzony przepis na biszkopt to pieczemy wg siebie z dodatkiem kakao.
 
Mój sprawdzony przepis na biszkopt ciut oszukany bo z proszkiem do pieczenia.
 
4 jajka, 3/4 szklanki cukru, 1 szklanka mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 1/2 łyżki kakao, łyżeczka własnej produkcji nalewki z wanilii lub cukier wanilinowy.

Białka ubić dodać cukier i wszystko razem ubijać na sztywno dodać żółtka. Na końcu dodajemy mąkę przesianą z proszkiem i kakao lekko wymieszać. Piec około 30 minut.

Masa kokosowa

1/2 litra mleka
1/2 szklanki cukru
20 dag masła
20-25 dag kokosu
cukier wanilinowy lub pół laski wanilii
 
Mleko zagotować z cukrem i cukier wanilinowym lub wanilią. Następnie wsypać kokos ( w moim przypadku był to kokos chipsy) i gotować do zgęstnienia masy (ok. 20 min.). Do gorącej masy należy dodać masło i wmieszać łyżką aby się rozpuściło. Masę ostudzić i wyłożyć na biszkopt.

Ja dodatkowo nasączam mojego biszkopta moim ulubionym płynem czyli mocna kawa espresso z alkoholem. Po ponad godzinie mamy pyszne ciasto do kawy lub herbaty. Smacznego!





Wiem, że większość z Was zaczęła akcję "wiosna", ale mały kawałeczek takiego ciasta nikomu krzywdy nie zrobi.

23 komentarze:

  1. Smakowity przepis! I jaki prosty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :D

    Akcja "wiosna" musi poczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Box dziękuję :* mały kawałek nie zaszkodzi a na przykład intensywny godzinny spacer wypali wszystkie kalorie ;)

      Usuń
  3. wygląda przepysznie:P ale nie mogę przerwać akcji "wiosna" bo zawsze tak jest jedno ciasteczko, i potem wychodzi zamiast na minus to kilogramy na plus lecą .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu dziękuję :* nie można sobie odmawiać przyjemności ;)a kalorie zawsze można spalić :D

      Usuń
  4. Prezentuje sie przepysznie! narobilas mi smaka i na pewno sie skusze bo jestem ogromna fanka kokosowych slodkosci:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hexxana dziękuję :* :D po raz kolejny Cię skusiłam ;)

      też jestem kokosową maniaczką :))

      Usuń
  5. wygląda baardzoo apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha :) Idealne dla mojego męża, który uwielbia kokos.

    A ja kochana zapraszam do spowiedzi, ponieważ Cię oTAGowałam. Jeśli oczywiście masz ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielonykoszyczku :D nic tylko zrobić mężowi słodką niespodziankę ;)

      spowiedź mówisz :)) muszę sobie przypomnieć moje grzechy :D dziękuję :*

      Usuń
  7. Reniu - muszę Cię kiedyś odwiedzić :) chętnie bym wszamała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe ciasto! Uwielbiam kokos, uwielbiam biszkopt, uwielbiam kiedy przepis jest prosty do zrealizowania :D Zrobię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violla no popatrz jak trafiłam w Twój gust :D

      zrób i zdaj relację :))

      Usuń
  9. Wygląda mega przepysznie :)! Ja osobiście jestem kokosomaniaczką więc takie ciacho to coś dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goskaaa dziękuję :* o to tak jak ja :D uwielbiam wszystko co posiada kokos :))

      Usuń
  10. i po co ja tu wlazłam... nie widzę tego posta, wrócę tu po poście...

    OdpowiedzUsuń
  11. Reniu... ślinka leci na widok takich pyszności! Uwielbiam wszystko, co kokosowe, więc nie odmówię sobie zrobienia ciacha. Tylko skąd wytrzasnąć kawałki kokosa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idalio dziękuję :* zrób i pochwal się jak Ci smakowało :))

      jeżeli chodzi o kokos to nie koniecznie muszą być to płatki równie dobrze sprawdzają się wiórki tylko takie grubsze :)

      Usuń
  12. z pewnością je zrobię, uwielbiam takie połączenia

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu w moim wirtualnym świecie :))

Cieszy mnie każdy pozostawiony komentarz, za który serdecznie dziękuję :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.