sobota, 26 stycznia 2013

E - Naturalne serum rozjaśniająco - wybielające z witaminą C i mącznicą

Serum zakupiłam w sklepiku e-naturalne [klik]. Dość długo czekało w lodówce na swoją kolej. Aż w końcu zlitowałam się i zdecydowałam się na "rozróbę".



Informacje pochodzą ze strony e-naturalne [klik]

Serum rozjaśniająco-wybielające to idealne, wysoko skoncentrowane serum pozwalające w prosty sposób pozbyć się przebarwień skóry spowodowanych działaniem słońca, a także plam starczych i wszelkich zaburzeń pigmentacji skóry.
Ze względu na niestabilność witaminy C, serum należy przygotowywać na bieżąco i przechowywać w lodówce. Serum przygotowujemy z zachowanie podstawowych zasad higieny oraz należy je zużyć do 10 dni od daty wykonania.
Preparaty z witaminą C są drogocennym eliksirem dla skóry, ale ze względu na jej słabą stabilność oraz wymagane wysokie stężenie (aby preparat był skuteczny min 15%) bardzo ciężko jest znaleźć witaminę C w kosmetykach oferowanych w regularnej sprzedaży, a jeżeli występuje, to w większości przypadków w celach marketingowych.
Z kolei arbutyna zawarta w liściach mącznicy posiada właściwości kosmetyczne polegające na hamowaniu tyrozynazy. Z tego powodu stosowana jest w produktach o działaniu wybielającym. Wyniki przeprowadzonych badań dowodzą, że arbutyna hamuje produkcję melaniny u ludzi poprzez redukowanie aktywności tyrozynazy, a działanie depigmentujące tej substancji jest silniejsze od kwasu kojowego i askorbowego.

Działanie:

  • wygładzenie i odżywienie powierzchni skóry - regularne stosowanie może doprowadzić do całkowitego zniwelowania płytkich zmarszczek oraz zapobiega powstawaniu nowych;
  • zmniejszenie zmian naczyniowych oraz rumienia;
  • regeneracja witaminy E;
  • antyutleniacz - zapobiega powstawaniu wolnych rodników;
  • regeneracja naskórka oraz przyspieszenie procesu gojenia się ran
  • cera rozjaśniona i napięta, co jest charakterystyczne dla młodej skóry;
  • poprawiony koloryt skóry, usuwa przebarwienia powstałe w wyniku zaburzeń w procesie syntezy melaniny;
  • delikatne serum przeznaczone jest szczególnie do pielęgnacji skóry trądzikowej, wrażliwej, skłonnej do podrażnień i uczuleń.

Skład zestawu odpowiedni do przygotowania 10 g serum:

  • Witamina C – 1,5 g
  • Hydromanil – 0,4 g
  • Kwas hialuronowy – 0,5 g
  • Polysorbate 20 – 1 g
  • Ekstrakt z mącznicy – 0,3 g
  • Witamina E – 0,1 g
  • Naklejka
  • Pipeta
  • Szpatułka do mieszania
  • Buteleczka na serum z kroplomierzem

Dodatkowe elementy niezawarte w zestawie:

  • Woda lub hydrolat: 6,1 g – odmierzyć załączona pipetą lub naczyniem miarowym.
Ilość wszystkich składników zestawu jest dokładnie odmierzona. Zestaw nie zawiera wody (hydrolatu).

Wykonanie serum:

  1. Przygotować stanowisko pracy z zachowaniem podstawowych zasad higieny.
  2. Sprawdzić kompletność posiadanych składników.
  3. Do naczynia (zlewki, szklanki) wlać wodę i witaminę C, a następnie mieszając rozpuścić witaminę.
  4. Do otrzymanego roztworu dodajemy pozostałe składniki w odpowiednio odmierzonej ilości.
  5. Całość starannie mieszać do połączenia się składników.
  6. Serum jest gotowe do użycia.
Przechowywanie: lodówka.
Termin ważności: maksymalnie 10 dni.

cena 9,90 zł pojemność 10ml

zapach: cytrusowy

konsystencja:  płynna

opakowanie na serum: poręczna buteleczka

Moja opinia:
Serum  jest bardzo łatwe w wykonaniu, zrobiłam je w ciągu 5 minut. Zestaw zawiera wszystkie składniki odpowiednio odmierzone, my musimy zaopatrzyć się tylko w wodę lub hydrolat. Ja wykorzystałam hydrolat oczarowy [klik]. Zlewki i miarki miałam z pierwszych przygód z przygotowywaniem kosmetyków z półproduktów.

10 g serum wykorzystałam w ciągu 10 dni. Używałam je na noc ze względu na to, że po aplikacji buzia lekko się lepiła co mi tak naprawdę nie przeszkadzało. Co prawda 10 dni to niewiele aby ocenić kosmetyk, ale wrażenia są bardzo pozytywne. Skóra już po pierwszym dniu była w lepszym stanie.  Z dnia na dzień skóra robiła się coraz ładniejsza. Po 10 dniach skóra była wyraźnie rozjaśniona, nawilżona i napięta. 

Dotychczas moim jedynym kosmetykiem w witaminą C było serum z Bio2You [klik], które kosztuje majątek czyli 99 zł (ja kupiłam w promocji za 79 zł). Mając w tej chwili porównanie to zdecydowanie wygrywa serum z e-naturalne, które lepiej działa na moją skórę no i cena jest dużo przyjaźniejsza. 

W e-naturalne znajdziemy 6 rodzajów serum z witaminą C, które możemy dobrać do naszych potrzeb - serum rozjaśniająco-wybielające z witaminą C i czarnym bzem: cera naczyniowa [klik], serum rozjaśniająco-wybielające z witaminą C i vitasource: cera dojrzała [klik], serum rozjaśniająco-wybielające z witaminą C i caresoft: cera wrażliwa [klik], serum rozjaśniająco-wybielające z witaminą C i darkout [klik], serum rozjaśniająco-wybielające z witaminą C i trikenolem: cera trądzikowa [klik] oraz wyżej opisane serum rozjaśniająco-wybielające z witaminą C i mącznicą [klik].

Jestem zdecydowanie na tak :) Jeżeli szukacie kosmetyku z witaminą c polecam zestawy z e-naturalne.

Ostatnio wróciłam do półproduktów kosmetycznych co prawda w większości kupuję gotowe zestawy bo są łatwiejsze w przygotowaniu i nic się nie marnuje. Już zapomniałam jaką frajdę daje zrobienie  własnego kosmetyku. Spróbujcie same a być może i Was wciągnie zabawa w alchemika :D

Muszę się przyznać, że dostałam głupawki na punkcie tej piosenki, na którą wpadłam całkiem przypadkowo szukając perfum ;)




Pozdrawiam Was serdecznie :)





14 komentarzy:

  1. Właśnie rozglądałam się za serum z wit. C, na pewno przyjrzę się temu z mącznicą przed wyborem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W e-naturalne jest w czym wybierać :) Takie samorobione serum ma same plusy :D

      Usuń
  2. sama się czaję na jakieś serum z wit. C...
    i na pewno będzie to któreś 'samo robione', bo te sklepowe mają straszne ceny :(
    ale póki co zaczęłam używać lotion z kwasem glikolowym GlySkinCare 5%, więc takie serum chyba nie bardzo mogę nakładać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alineczko polecam taki zestaw "zrób sama" raz, że cena nie przeraża a drugie to, że mała pojemność sprawia, że mamy ciągle świeży kosmetyk :) Myślę, że lepiej nie łączyć tych kosmetyków ;)

      Usuń
  3. No i kolejny sklep na liście zakupów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WhiteInnocentt :D zapisuj, zapisuj za chwilę wrzucę kolejny :]

      Usuń
  4. Nie złapałam jeszcze bakcyla "zrób sobie krem". Rozjaśnienie szarej cery po zimie bardzo mi się przydało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo warto spróbować :)

      Gdy sama zaczęłam kombinować z ilościami, odważaniem, mierzeniem przy tym sporo półproduktów mi się marnowało... to tak mnie zniechęciło, że rzuciłam w kąt robienie kosmetyków ;) ale w tej chwili jest tyle zestawów do wyboru, że na powrót wzięło mnie na robienie kosmetyków :D

      Serum z witaminą C jest dobre na po zimową regenerację :)

      Usuń
  5. Nie miałam nic z tego sklepu, ale ciekawie to wygląda. Przydałoby mi się coś takiego.
    Bardzo lubię witaminę C w kosmetykach... No dałaś mi do myślenia tym wpisem. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uno złapałaś bakcyla? Jeżeli lubisz witaminę C to nic tylko spróbować ;)

      Usuń
  6. "Rozróba" :DDD
    Ja też wróciłam do rozrabiania - mgiełka do włosów i tonik do twarzy już w użyciu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozglądam się w poszukiwaniu serum z wit C i miałam na oku JMO, ale to zapowiada się ciekawie i jest tańsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anne-Claire miałam próbkę serum z witaminą c JMO i byłam nim zachwycona, ale cena mnie przerażała ;) ale znalazłam fajny zamiennik no i cena dużo przyjaźniejsza :D

      Jeżeli szukasz serum z wit. C to warto spróbować tych z e-naturalne :)

      Usuń

Witaj miły gościu w moim wirtualnym świecie :))

Cieszy mnie każdy pozostawiony komentarz, za który serdecznie dziękuję :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.