sobota, 30 lipca 2011

Owocowa pokusa

Kiedy mam wolny dzień od pracy lubię dla relaksu upiec coś słodkiego. Zapach świeżo upieczonego ciasta budzi we mnie miłe wspomnienia z dzieciństwa oraz wprawia mnie w doskonały humor zresztą  nie tylko mnie.
Ciasto zrobiłam według przepisu z forum cincin autorką jest Tobatka.  Na forum jest wiele inspirujących przepisów, z których bardzo często korzystam.

Przepis na ciasto

1 szklanka jogurtu ( w oryginale maślanka)
1 szklanka cukru
2,5 szklanki mąki
3 całe jajka
1 mały proszek do pieczenia (lub 3 łyżeczki)
pół szklanki oleju
1 cukier waniliowy

Przepis na kruszonkę jest mojego autorstwa

100 g masła + 7 łyżek mąki + 6 łyżek cukru + cukier waniliowy - wszystko razem zagniatamy. 

Jogurt + cukier + cukier waniliowy + jajka mieszam następnie dodaję przesianą mąkę z proszkiem i na koniec wlewam olej i szybko ucieram na gładko (w oryginale - wszystko wrzucić do miski, wymieszać i wylać na blachę). Ciasto wylewam na blachę na wierzch wrzucam sezonowe owoce w tym przypadku jagody i odrobina brzoskwiń obranych i pokrojonych w kostkę, wszystko posypuję kruszonką. Piec około 30-40 minut w temperaturze 175 stopni.

Ciasto robi się szybko i jest naprawdę pyszne.


jako bonus wersja z wiśniami ( tylko troszkę przegięłam z ilością wiśni) 


Smacznego!

Pozdrawiam Was serdecznie :))

18 komentarzy:

  1. Prezentuje się zachęcająco, ja wczoraj robiłam trzyskładnikowe ciasteczka maślane, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie poczułam, jaka jestem głodna! :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Łaaaa ale bym pochłonęła takie, mniam! a wiśni moim zdaniem w sam raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Violla :))

    YoAnka lubię czasami pokusić ;)

    Czarodzielnica :)) trzyskładnikowe ciasteczka maślane ymmm dostałam ślinotoku ;) poproszę o przepis :)

    niwatori dobra uwaga :) ale ja cukier robię sama z prawdziwej wanilii i dlatego taka pisownia ;)

    Cammie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Natusia :)) mój Tż był tego samego zdania :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Szarlotka właśnie się piecze, a ja nabrałam ochoty na ciasto z wiśniami :/ :D

    Dodaję do obserwowanych i będę zaglądać tu częściej :)
    http://coralblush19.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Martuś witaj na moim blogu :) dla odmiany Ty zrobiłaś mi ochotę na szarlotkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm...ale smakowitości :)

    Wprost przepadam za domowymi, owocowymi wypiekami- mam teraz ogromna ochotę na właśnie takie ciasto, jak Twoje ;)

    Cieszę się, że odkryłam twój blog- również uwielbiam bio- kosmetyki oraz wszystko, co piękne i naturalne... :)

    Będę odtąd stałym gościem u Ciebie :)

    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  9. OMG ale miły komentarz :)) Prozerpine dziękuję :*

    Prozerpine witaj na moim blogu :) też jestem miłośniczką różanych zapachów ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. na pewno pycha marzę o takim kawałku i [pysznej kawce :D

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm smakowicie wygląda... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Beauty Wizaz :D niestety po cieście zostało już wspomnienie ;)

    Ninnette jak wygląda tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu w moim wirtualnym świecie :))

Cieszy mnie każdy pozostawiony komentarz, za który serdecznie dziękuję :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.